Warning: file(cgi-bin/yabb/Boards/.dat): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/web93/html/forumgroenefee/index.php on line 71

F L

F@TM@N (03/18/07 om 22:41:59):

De F L # 4 is een feit

hij is nu een uur oud en ik ga hem eens rustig proeven....

 

Kroeze (03/18/07 om 22:53:07):

Jippy,

Dat wordt zaterdag proeven.

 

Zenzero (03/19/07 om 00:54:25):

F@TM@N schreef:

De F L # 4 is een feit

hij is nu een uur oud en ik ga hem eens rustig proeven....



Kost dat? Want dat ik wil ook wel 'ns proeven :)

 

F@TM@N (03/19/07 om 16:05:27):

De F L # 4 is speciaal  voor een eeuwenoud Dordts feest [b]gebrouwen[/b] .
Waar ritueel een Halal-scharrelvarken wordt geslacht.
De deelnemers aan dit feest smeren zich poedelnaakt in met het varkensbloed ,en terwijl het varken rustig gaart aan de draaispit drinken we wat Absint….
Hij is dus niet te koop ….maar je bent van harte uitgenodigd om het spektakel een keer bij te wonen….  

 

radioflux (03/19/07 om 18:46:06):

F@TM@N schreef:


Waar ritueel een Halal-scharrelvarken wordt geslacht.

Oei. En ik maar denken dat het om vegetarisch lamsvlees ging.

 

Zenzero (03/19/07 om 20:56:49):

F@TM@N schreef:

De F L # 4 is speciaal  voor een eeuwenoud Dordts feest [b]gebrouwen[/b] .
Waar ritueel een Halal-scharrelvarken wordt geslacht.
De deelnemers aan dit feest smeren zich poedelnaakt in met het varkensbloed ,en terwijl het varken rustig gaart aan de draaispit drinken we wat Absint….
Hij is dus niet te koop ….maar je bent van harte uitgenodigd om het spektakel een keer bij te wonen….  



Da's nou GVD jammer, ik mag alleen maar koosjer en volgens, oud lokaal ritueel, geslacht bio-industrieel varkensvlees, ander zoogdieren vlees is ons door, onze afgod, Volatilis Spaghetti Monstrum, waarvan eerste graads, relikwieën al dan niet icm een grote variëteit aan sauzen verkrijgbaar zijn, bij de betere Italiaanse gastronomische uitspanning, nadrukkelijk verboden...

Kip mag overigens ook, maar die moet dan wel verwekt zijn tijdens een besloten, orgie of gangbang party (waar overigens niet aan bukake gedaan mag worden) en alleen toegankelijk is voor wild en gevogelte (da's 'n pré) maar daar wil ik je verder niet mee lastig vallen.

Stuur me anders maar 'n proefflesje, van die F L # 4, onder rembours, als ik je daarmee niet ontrief.

 

Zenzero (03/19/07 om 21:00:21):

radioflux schreef:


Oei. En ik maar denken dat het om vegetarisch lamsvlees ging.


Je vergist je. Echt vlees, van een kunstkoe, da's vegetarisch, vanwege de grote hoeveelheden gras waaraan, het dier zich, bij leven, tegoed doet

 

Helfrich (03/19/07 om 23:02:02):

Allemaal oude dogma's. Dordrecht is een bolwerk van de reformatie.

 

radioflux (03/20/07 om 13:20:04):

Zenzero schreef:

Je vergist je. Echt vlees, van een kunstkoe, da's vegetarisch, vanwege de grote hoeveelheden gras waaraan, het dier zich, bij leven, tegoed doet

Je bedoelt dat dat scharrelvarken alleen maar halal vlees eet?

 

Zenzero (03/20/07 om 16:14:22):

radioflux schreef:


Je bedoelt dat dat scharrelvarken alleen maar halal vlees eet?


Nee, scharrelvlees, 'flux, en wel van een op koosjere wijze geslachte vegetarische kunst koe.

Om het allemaal iets duidelijker te maken, heb je dan uiteindelijk, als eindproduct, indien de koemelk niet verzuurd is geraakt, tijdens het aan strenge regels en wetten onderworpen transport, (naar het café, waar we dit gesprek vanwege het onderwerp, vrees ik, voort zullen moeten gaan zetten) waarbij alleen zinvol geweld toegepast mag worden, om het vee in het transport vehicle te manoeuvreren  
, tofu, tahoe, graskaas, koosjer, halal èn tevens vegetarisch scharrelvlees van respectievelijk: Het varken, de (kunst) koe, en (kunst) gras.

Eerder vernoemde procedures cq maatregelen met betrekking tot de slacht, hebben ook te maken met het feit dat men verspreiding vanuit besmettingshaarden waarin de ziekte van Creutzfeldt-Jakob zou kunnen voorkomen, wil uitsluiten, maar da's weer 'n héél ander chapiter.

Maar ik kan me vergissen.

Tot zover...

 

Zenzero (05/08/07 om 16:29:57):

Bijzonder, bijzonder.

Zoals ik al eerder heb omschreven, in een pb aan F@TM@N, doet mij deze F L # 4, mij allereerst qua kleur aan een mooie "Laudemio" denken, en dus door mij als absintheur èxperimenté op dat vlak als zéér geslaagd wordt beschouwd. 8 uit 10

De Geur:
Bij het openen van de schroefdop van de asspocket vormige whisky flacon, (want niet alleen het recept, het proces, en de smaak zijn onorthodox, zoals de distillateur mij zelf, vooraf op het hart wist te drukken ;) ) ontsnapt er meteen, 'n geur die me, sterk doet denken aan de karakteristieke en hier, ietwat zoetige, parfum van kaneel, karamel, citrus fruit, en een zachte, zeer subtiel op de verre achtergrond aanwezige anijs geur (en nog meer geuren, die ik eerlijkheidshalve gewoonweg niet kan omschrijven omdat die van andere toegevoegde kruiden (waaronder Engelwortel en Pontica) komen, die ik (nog) niet eerder heb geproeft of heb mogen ruiken), die het vermoeden doet rijzen, dat het 'n milde niet al te sterke, en met je ogen dicht een naar een blanche neigende absint is, hoewel de kleuring en de aanduiding 69% op de fles, je wel dwingt iets anders te vermoeden, wat later bevestigd wordt.
Spannend, want je verwacht, 'n soort gelijke smaak, 8,5

De smaak: ik heb er voor mezelf de gewoonte van gemaakt, om uit 'n proefglaasje, het extract, eerst in haar puurste vorm te proeven,
wat bij deze absint, maar ook bij 'n aantal andere, leid tot een ongekend aangenaam pallet van kruidige, en karakteristieke, met geen noemenswaardige uitschieters van gebruikte ingrediënten, ik proef, toch noten van kruidnagel en kamille om vervolgens, het, groene feeën nectar, van achter op de tong weg te voelen "glijen", naar... Met als gevolg, dat alle smaakpapillen en bijbehorende zintuigen 'n soort van smaak orgasme ondergaan, met daar op volgend 'n 'tongue numbing sensation' die ik in dit geval in z'n geheel niet als onprettig heb ervaren, en ik heb nog steeds het idee, met een blancheke van doen te hebben.
Evengoed een 7,5

Het moment van de waarheid: ('n uurtje of wat later)
Na mijn petit fountaine # 2 te hebben afgestoft, en het reservoir te hebben gevuld met ijsblokjes en ijskoud water, en het licht gekoelde Pontarlier glas heb gevuld met een bodempje F L # 4 en in stelling heb gebracht te weten, onder het kraantje.
Ik voeg bewust geen, suiker toe, tijdens het eerste, bereidings/schenkings ritueel, overigens in een later stadium wel, om de simpele reden, dat ik anders die lepels net zo goed niet had aangeschaft. Goed, to the point.
Kraantje open, mooi traag druppeltje, en (wat 'n cliché uitdrukking) schetst, mijn immer door de louche veroorzaakte verbazing een mooie, zich schijnbaar, wel haast in slow motion, zo, traag, uitbreidende, crèmekleurige mist vult hier nu de mooie, eerst zo heldere olijf kleurige, nectar, het hele proces nauwlettend en gebiologeerd door mij geobserveerd, dat ik gewoonweg vergeet er plaatjes van te schieten. 1:5 ivm het alcohol percentage is mijn doel, maar ik stop voortijdig, kan de verleiding door de heerlijke ontstane geur niet meer weerstaan...!

Een woord: Fantastisch! Maar eigenlijk twee woorden namelijk: Bijzonder en fantastisch mag ik wel zeggen

Conclusie, (h)eerlijke smaak, vol, rijke afdronk, stevig maar ook behoorlijk bitter, maar met meer water (1:5) en 'n klontje suiker op de lepel, maakt dat, dat naar de achtergrond verdwijnt, en slechts op de achtergrond aanwezig blijft zoals ik al eerder de vergelijking met 'n blanche maakte blijf ik daarbij, en da's helemaal oké. 8,5

Ik, heb best wel m’n best gedaan, zit ik me achteraf te bedenken, ;D

Zo, nu eerst 'n... Flatliner  ;)